woensdag 17 december 2014

Verbindingen

EERSTE VERBINDINGEN:


Mijn eerste verbindingen bestonden uit natuurhout (Grenen). Dit is hetzelfde soort hout als het hout waaruit mijn plank is gemaakt. De verbindingen bestaan uit één stuk hout, en niet uit drie stukken hout die op elkaar geplakt worden en waarbij de vezelrichtingen haaks op elkaar staan. 

Aftekenen:


We tekenen de verbinding af, zoals in de technische tekening staat aangegeven. Daarna boren we gaten van 12 mm zodat het touw er makkelijk door gehaald kan worden en toch nog stevig zit.


Afwerking:

De afwerking bestaat uit alles glad schuren en de verbindingen licht conisch afschuren, zodat het zich vastzet in de plank.


Bij het testen zijn de verbindingen gebroken. Daarom heb ik ze verstevigd met ducktape als back-up. Echter, dit was nog steeds te zwak, waardoor ik verder op zoek moest gaan naar nieuw materiaal. 
Deze zijn te zwak dus niet gebruiken !



TWEEDE VERBINDING:

De nieuwe verbinding bestaat uit een combinatie van aluminium en multiplex. De multiplex heeft een dikte van 10 mm en het aluminium een dikte van 0,5 mm.


Verwerking:

Hier is het verwerkingsproces hetzelfde als bij het natuurhout:


De aluminiumplaat wordt op de multiplex geplakt met Epoxylijm. 



resultaat:



Ik had een vermoeden dat deze verbindingen het ook niet zouden houden. Daarom heb ik een aluminiumplaatje erop bevestigd als beveiliging.

Later uit zal de test blijken dat deze niet sterk genoeg zijn, maar het aluminium werkte goed als beveiliging!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten